9 d’abril de 2015

La Federació d’Educació de CCOO de Girona denuncia que la majoria dels treballadors/es de la Fundació ALTEM de Figueres suporten retards i impagaments dels salaris , i que l’empresa els deu encara la paga extraordinària de Nadal de 2014.

Els treballadors i treballadores de la Fundació Altem, que dóna feina a persones amb discapacitat intel·lectual, i que compta amb una forta plantilla d’educadors/es, de cuidadors/es, de monitors/es i de personal de manteniment, neteja,cuina etc. ( gairebé una plantilla de 200 persones) es troben en una situació desesperada, ja que l’empresa no solament els deu encara la paga extraordinària de Nadal 2014, sinó que, a partir de la nòmina de febrer, han rebut tard i fraccionat el seu salari, o bé no l’han cobrat. La majoria de treballadors/es no han cobrat res del més de març, alguns només 200 euros, i altres el sou sencer.

La Fundació Altem, des de fa anys, no paga puntualment les pagues extraordinàries de juny i de desembre. Els treballadors han hagut de suportar des del 2011 impagaments que s’han fet tard i de manera parcial fins a cobrir el total pertinent. Davant d’aquesta situació repetida, l’empresa el gener de 2015 va decidir unilateralment, sense comptar amb l’acord del Comitè d’Empresa, prorratejar les pagues extraordinàries, al·legant que seria la manera d’assegurar el cobrament puntual de les mateixes. CCOO ja va denunciar en el seu moment que l’empresa no havia informat els treballadors/es de com els abonaria els sis mesos ja meritats des de juny de 2014 a gener de 2015, i que això podia portar a engany a moltes persones, perquè creurien que amb el prorrateig es començava l’any des de zero sense cap deute per part de l’empresa.

CCOO exigeix que la Fundació compleixi el seu compromís contractual amb els seus treballadors/es, és a dir:

1.- Que immediatament els pagui el deute de la paga extraordinària de Nadal 2014

2.- Que els pagui immediatament la totalitat de la nòmina de març 2015.

3.- Que a partir d’ara se’ls aboni el salari puntualment, com a màxim el dia 5 del mes següent, tal com prescriu el Conveni i la Llei.

4.- Que aboni la quantitat meritada de la paga extraordinària de juny de 2015 que no ha estat prorratejada (6 mesos), o bé que es comprometi a pagar-la en la seva totalitat a juny de 2015.

NOTÍCIA AL DIARI DE GIRONA DEL DIJOUS, 9 D'ABRIL DE 2015

Treballadors de l´Altem denuncien impagaments

El sindicat CCOO diu que la majoria suporten retards i que, fins i tot, els deuen la paga extra de Nadal

09.04.2015 | 15:55

FIGUERES | DDG La Federació d'Educació de CCOO denuncia que els treballadors de la Fundació Altem, dedicada a les persones amb discapacitat intel·lectual, es troben en una situació desesperada perquè no només no han cobrat la paga extraordinària de Nadal sinó que, a partir de la nòmina de febrer, han rebut tard i fraccionat el seu salari o bé no l'han cobrat. "La majoria no han cobrat res del març, alguns només 200 euros i altres el sou sencer", asseguren des del sindicat. Aquest diari ha intentat contactar amb els responsables de la fundació sense èxit.

CCOO diu que des de fa anys no paguen de forma puntual les pagues de juny i desembre però que, des de 2011, han hagut de "suportar impagaments que s'han fet tard i de manera parcial fins a cobrir el total pertinent". A més, denuncien, "l'empresa va decidir unilateralment al gener de 2015, sense comptar amb l'acord del Comitè d'Empresa, prorratejar les pagues extraordinàries, al·legant que seria la manera d'assegurar el cobrament puntual d'aquestes". Amb tot, diuen que ja van denunciar que l'empresa no havia informat els treballadors de les actuacions.

Per tot això, exigeixen que pagui el deute de la paga extraordinària de Nadal; que pagui immediatament la totalitat de la nòmina del març de 2015; que a partir d'ara se'ls aboni el salari puntualment, com a màxim el dia 5 del mes següent i que s'aboni la quantitat meritada de la paga extraordinària de juny de 2015 que no ha estat prorratejada (6 mesos) o bé que es comprometi a pagar-la en la seva totalitat el proper mes de juny.

ENLLAÇ A LA NOTÍCIA (+)

NOTÍCIA A EL PUNT DIARI DEL VENDRES, 10 D'ABRIL DE 2015

La federació d'educació de CCOO de Girona denuncia que la majoria dels treballadors de la Fundació Altem de Figueres cobren amb retard els salaris o, fins i tot, no cobren, i que l'empresa els deu encara la paga extraordinària de Nadal. La fundació privada Altem dóna feina a persones amb discapacitat intel·lectual i té una plantilla d'uns dos-cents treballadors (educadors, cuidadors, monitors i personal de manteniment, de neteja, de cuina). A hores d'ara, aquests treballadors no només encara no haurien cobrat la paga extraordinària de Nadal, sinó que d'ençà febrer han cobrat tard i fraccionat el seu salari, o bé no l'han cobrat. Segons el sindicat, la majoria de treballadors no han cobrat res del mes de març, alguns només 200 euros, i altres, el sou sencer.

Per la seva part, el president de la fundació Altem, Josep Fernández, va explicar que l'impagament de la paga de Nadal i el retard de la nòmina de març són causats per un problema de liquiditat, però assegura que “es cobrarà”. “Estem treballant per reconduir-ho i solucionar-ho de manera definitiva per no haver de patir per aquest tema. Els treballadors han rebut una carta meva en què explico la situació. Entenc que estiguin preocupats però la solució requereix uns dies”, va dir. Els sindicats diuen que des de fa anys la fundació no paga puntualment les pagues extraordinàries de juny i de desembre, i que els treballadors han hagut de suportar des del 2011 que els pagaments es fessin tard i de manera parcial fins a cobrir el total.El gener del 2015 la fundació va decidir “unilateralment” - segons CCOO-, prorratejar les pagues extraordinàries, al·legant que seria la manera d'assegurar els cobraments. E sindicat ja va denunciar que l'empresa no havia informat prou els treballadors i que no s'havia aclarit com es resoldrien les quantitats pendents dels mesos anteriors.