8 d’abril de 2015

CCOO sumarà divendres cent dies de protesta davant la seu del Departament d'Ensenyament. Notícia al Diari de Girona del 8 d'abril de 2015

El sindicat divendres vinent sumarà cent dies de protesta davant la seu del Departament d'Ensenyament

GIRONA | PILI TURON. CCOO preveu estudiar els programes electorals dels diferents partits polítics amb l'objectiu de defensar unes opcions de vot concretes -i oposar-se a d'altres- de cares a les properes cites electorals. Aquesta és l'alternativa principal que valora el sindicat per rellevar les concentracions davant la seu del Departament d'Ensenyament, on divendres sumaran cent dies de protesta. De fet, avui es correspondria amb el dia número 100, però CCOO ha anul·lat l'acció perquè coincideix amb la jornada de reflexió de les eleccions del personal laboral d'Ensenyament que se celebraran dijous -quan la protesta tampoc es farà-

Objectiu, negociar

El portaveu del sindicat d'Educació de CCOO a Girona, David Pérez, va destacar la seva permanència "en solitari, durant aquests cent dies, per reivindicar la recuperació de tots els drets laborals perduts i la millora de la qualitat educativa". També va recordar que l'objectiu d'aquesta acció a la seu central de la Conselleria és "presssionar l'administració perquè segui i negociï"; alhora, Pérez va denunciar que aquesta "és la primera vegada en democràcia que un govern no s'asseu a negociar amb els sindicats".

Malgrat això, el sindicalista va assegurar que "hem aconseguit tocar consciències del Departament i sabem que ha molestat la consellera".

Amb l'única aturada de les festes de Nadal, delegats de CCOO de Girona i dels diferents Serveis Territorials d'Ensenyament s'han plantat cada dia, per torns, davant del Departament "repartint octavetes amb missatges com el de recuperar pagues perdudes el 2013 i el 2014, la reducció de l'horari lectiu de Primària, d'augmentar les hores de coordinació, convocar oposicions, mantenir la jubilació Muface, la disminució de ràtios, l'augment del personal que s'ha perdut, la cobertura de substitucions des del primer dia...", tal com va exemplificar el portaveu gironí. Ell mateix va afirmar que la pressió exercida per CCOO ha "aconseguit que, a partir de l'1 de gener, el personal interí cobri el 100% o que es retorni la paga de Nadal del 2012, encara que no com hauria de ser -va lamentar-".
CCOO té la intenció de continuar amb la seva acció, però David Pérez va explicar que el sindicat ha de valorar la manera més adequada ja que el seu objectiu és "negociar i, fins ara, Ensenyament no ha donat símptomes de voler-ho fer". També va avançar que volen "parlar amb el sindicat majoritari, Ustec·STEs, per consensuar de quina manera ens donen suport"; perquè -va aclarir- "si no pressionen per la negociació, CCOO canviarà d'estratègia".

Les eleccions són al punt de mira del sindicat, en cas d'optar per una altra via. En aquest sentit, Pérez va explicar que "potser caldrà recordar al professorat i a tots els membres de la comunitat educativa -en referència a docents, la resta de personal i famílies-, quines són les opcions polítiques que convé votar i quines no". En concret, la idea que CCOO estudia consisteix en "fer un estudi detallat dels programes i plantejar quins són els partits que cal votar" en funció de les seves polítiques educatives.