23 de novembre de 2014

Girona, 25 de novembre. Dia internacional per a l'eliminació de la violència envers les dones

El 25 de novembre va ser declarat dia internacional contra la violència de gènere el juliol de 1981, en el context del primer Encuentro Feminista de Latinoamérica y del Caribe celebrat a Bogotà (Colòmbia). En aquesta trobada les dones van denunciar la violència de gènere en l'àmbit domèstic i la violació i l'assetjament sexual en l'àmbit dels governs, incloent-hi la tortura i els abusos que patien moltes presoneres polítiques.

Es va escollir aquest dia per commemorar el violent assassinat de les germanes Mirabal (Patria, Minerva i Maria Teresa), tres activistes polítiques assassinades el 25 de novembre de 1960 mentre anaven a Puerto Plata a visitar els seus marits empresonats, en mans de la policia secreta del dictador Rafael Trujillo a la República Dominicana. Dedé, que viu a Bèlgica, és l’única germana que va sobreviure. Els seus cadàvers destrossats van aparèixer al fons d'un barranc. Per al moviment popular i feminista de la República Dominicana, històricament, aquestes dones han simbolitzat la lluita i la resistència. El 1999, l'ONU va donar caràcter oficial a aquesta data.

1. Dilluns 24 de novembre a les 11h. Videoforum "Las hermanas de la Magadalena" a la sala de reunions de la cinquena planta.(adjuntem cartell)

2. Dimarts 25 de novembre, actes tot el dia de la Xarxa

Manifest institucional:

Manifest 25 de novembre de 2014 - Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones  [PDF, 211,34 KB ]
Generalitat de Catalunya, Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, Federació de Municipis de Catalunya i Associació Catalana de Municipis i Comarques

"Qui exerceix la violència masclista necessita còmplices. Gira-li l'esquena"  [PDF, 5,39 MB ]