19 de novembre de 2014

Dia d'intercanvi d'experiències amb els mestres a l'Escola Anicet de Pagès de Figueres

Salam Aleikum.

L'Anicet de Pagès és una escola on els mestres tenen una implicació digna de la professió i de l'entorn on l'exerceixen.
Avui han rebut a un grup de mestres de Chauen (Marroc) gràcies a la ONG CODENAF i a la Fundació Pau i Solidaritat de CCOO. Els han acollit obrint les portes de l'escola i les aules, han conegut directament el treball que es fa en aquesta escola etiquetada d'alta complexitat pel gran nombre d'alumnat immigrant, molts dels quals provenen del Marroc. Han compartit neguits educatius i socials, sempre des del respecte absolut de saber-se amb diferències i similituds culturals. Gràcies a un dinar de germanor organitzat pel claustre de l'Anicet han parlat de manera distesa i han trobat el nexe que uneix, l'Educació.

Pels alumnes també ha sigut una visita esperada i gratificant. El punt culminant d'aquesta visita és la utilitat que més enllà de la trobada. A la tarda una cinquantena de mares i quatre pares, juntament amb els mestres de Chauen i l'equip directiu entregadíssim de l'escola, han participat d'una conversa per millorar l'educació dels seus fills i alumnes a l'escola i a casa. Calen aquests espais, les mares han parlat lliurament de les seves problemàtiques particulars i han arribat a l'acord de col.laborar més amb l'escola per garantir un futur millor pels seus fills. L'equip directiu i en Jordi en concret, el director, s'han compromès a ajudar i buscar aquests espais d'entesa tot participant a través de l'AMPA, entrevistes amb els responsables de les mesquites... Ha sigut imprescindible la mediació dels cooperants marroquins de l'ONG i la proximitat de les reflexions dels mestres marroquins. Avui s'ha avançat una passa més per a la integració d'un alumnat guetitzat a la Marca de l'Ham, trencar murs de l'exclusió social sempre és un triomf per a la nostra societat.

CCOO ha de continuar recolzant aquestes iniciatives que demostren la qualitat que té l'Educació com a valor transformador i socialitzador.

Gràcies, Sucram!