14 de setembre de 2014

Recull de Premsa. Campanya "Llança-hi un ou", curs 2014-15.

RECULL DE PREMSA

TV GIRONA NOTÍCIES MIGDIA DEL 15.09.2014

CLICA SOBRE LA IMATGE PER ACCEDIR AL VÍDEO

El curs arrenca amb els sindicats en peu de guerra. CCOO dóna el tret de sortida a una campanya per llançar virtualment ous contra la llei Wert. El Punt (+)

(SEL·LECCIÓ DEL PUNT DIARI 16.09.2014)

Per expressar el seu rebuig a la llei Wert, representants de CCOO van organitzar davant de la seu de la Generalitat a Girona una performance amb el lema “Llança-hi un ou”. El sindicat va instal·lar uns pupitres i un mural en forma de mur en què apareixien els mots Lomqe, retallades, decret de plantilles, segregació (per raó de sexe) i privatització. Asseguts als pupitres, els representants sindicals van fer veure que llançaven ous contra els grafits del mur amb la idea final d'enderrocar-lo. Marcel Barbens, de CCOO, va explicar que l'objectiu d'aquella posada en escena era posar de manifest el descontentament del professorat amb les polítiques educatives que practiquen els governs autonòmic i estatal, i va anunciar que era la primera acció d'una campanya de protesta que el sindicat desenvoluparà al llarg del curs. CCOO ha creat una aplicació informàtica a la qual es pot accedir a través del seu web (gironaeducacio.ccoo.cat) i animen la comunitat educativa a jugar a llançar ous contra la Lomqe i les retallades. La secretària general d'ensenyament de CCOO a Girona, Almudena González, va assegurar que “l'esperit” de la llei Wert és plenament vigent i que a Catalunya, encara que es vulgui fer creure que s'està ajornant la implantació, s'aplica “amb tota la seva contundència”. I va indicar que un exemple de la vigència de la Lomqe són les instruccions de canvis organitzatius que Ensenyament ha fet arribar aquests darrers dies a les direccions dels centres. Per la seva banda, el sindicat Ustec va lamentar que la conselleria d'Ensenyament eviti desacatar “una llei completament injusta i tòxica” com la Lomqe, i va fer una crida perquè els centres educatius, amb la consellera Irene Rigau al capdavant, desobeeixin la normativa estatal.