31 de gener de 2014

Solidaritat amb els treballadors de Panrico. Concentració divendres 7 de febrer, 19h, Plaça del Vi de Girona

SOLIDARITAT AMB ELS TREBALLADORS I LES TREBALLADORES DE PANRICO

Els treballadors i les treballadores les organitzacions, els col·lectius ... que estem avui aquí representats volem fer extensiva la nostra solidaritat amb la lluita dels treballadors i treballadores de Panrico i amb la manifestació que s’està celebrant a Sabadell en aquest mateix moment.

Donem suport en la seva lluita contra les intencions de la direcció de l’empresa, actualment a mans d'un fons especulatiu internacional, que pretén aplicar un ERO a les fàbriques de Panrico que afectaria a més de 1.900 persones a nivell estatal fins el 2016 i comportaria una rebaixa salarial del 30%. Els i les treballadores de Panrico de la fàbrica de Santa Perpètua de la Mogoda porten des del 13 d’octubre, més de 3 mesos en vaga indefinida defensant els seus llocs de treball i la seva dignitat per evitar l’acomiadament a la seva fàbrica de 230 persones i una rebaixa salarial del 18% que s’aplicaria als treballadors que quedessin en plantilla. Aquest ERO, avalat per una reforma laboral que pretén abolir els drets, pot ser un nefast precedent a la comarca i les localitats vallesanes, a més de fer augmentar encara més les xifres d'atur.

La seva  resistència és un autèntic exemple de cara al conjunt del moviment obrer i contra el pla d'acomiadaments i rebaixes salarials que els vol imposar l’empresa, i que a més s'acarnissa especialment amb la fàbrica de Santa Perpètua per estar defensant els seus drets, els seus llocs de treball sobretot en aquest context de xantatge permanent per part de les multinacionals i dels grans grups econòmics i financers. Condemnem la deliberada precarització dels salaris i de les condicions de treball. Per aquests motius creiem que combatre l’atur i la desocupació exigeix també la màxima solidaritat amb la lluita de la plantilla de Panrico.

De moment les negociacions estan estancades, com sempre. La patronal diu que no cedirà gens per molta mobilització que hi hagi, com sempre. A més, no estan deixant que es notin els efectes de la vaga a Catalunya, s’envia la producció de la resta de plantes de l’estat  espanyol a Catalunya perquè els consumidors no notin l’escassetat dels seus productes de tota la vida, encara a costa que hi hagi una relativa falta de producte fora de Catalunya.

És per això que donem tot el nostre suport a la resistència dels  treballadors i treballadores de Panrico i fem una crida a la solidaritat .La seva lluita és la de tots nosaltres. Quedem a la seva disposició per allò  que sigui necessari.

Us recordem activitats proposades de solidaritat:

• Resolucions i signatures de suport, d’organitzacions, seccions sindicals, comitès d’empreses, grups de treballadors i treballadores...
  • Si creus que es pot organitzar un acte en solidaritat en el teu barri, centre de treball o estudi...
  • Col·labora amb la Caixa de resistència. 2100 3161 38 2200094458
  • Mentre duri la lluita no consumir productes de PANRICO
Xarxa de Lluita pels Drets Socials de Girona,
7 de febrer de 2014

------------------------------------------

Aprovada Resolució a la Unió Intercomarcal

SOLIDARITAT AMB ELS TREBALLADORS DE PANRICO

LA COMISSIÓ EXECUTIVA DE LA UNIÓ INTERCOMARCAL DE CCOO DE LES COMARQUES GIRONINES, APROVA LA SEGUENT RESOLUCIÓ:

Tota la nostra solidaritat amb la lluita dels treballadors i treballadores de Panrico.

Els treballadors i treballadores de PANRICO a Santa Perpètua de la Mogoda porten en vaga Indefinida des del 13 d’octubre. Un autèntic exemple de cara al conjunt del moviment obrer.

La comissió executiva de la Unió Intercomarcal de CCOO de les comarques gironines manifesta tot el suport i solidaritat amb els treballadors/es de PANRICO de Santa Perpètua en vaga indefinida contra el pla d'acomiadaments i rebaixes salarials que els vol imposar la patronal, i que a més s'acarnissa especialment amb la fàbrica de Santa Perpètua per estar defensant els seus drets amb aquesta lluita que constitueix ja un exemple de dignitat per a tots els treballadors/essobretot en aquest context de xantatge permanent per part de les multinacionals i dels grans grups econòmics i financers.

Des de CCOO de les comarques gironines volem expressar el nostre compromís a estendre la vostra lluita.

Caixa de resistència:  número de compte és: 2100 3161 38 2200094458.

CARTELL de l'acte que es va fer dijous 30 de gener de 2014, a les 19h, a la Sala d'Actes de CCOO a Girona.