17 de febrer de 2014

"La meva primera paraula en català" - Activitat de Somescola Girona el 21 de febrer de 2014

PROPOSTA SOMESCOLA : DES DE SOMESCOLA US ANIMEM A PARTICIPAR EN AQUESTA ACTIVITAT PER CELEBRAR EL DIA DE LA LLENGUA MATERNA QUE TINDRÀ LLOC EL DIA 21 DE FEBRER de 2014

Malgrat tot
Som 10 milions

Activitat: “La meva primera paraula en català”.

Descripció: recull de les primeres paraules o expressions en català que el nostre alumnat recorda, sigui en un context d’aprenentatge o de lleure. Proposem al professorat que animi els seus alumnes a pensar en això: perquè les recorden?, les van trobar divertides?, els va sorprendre el seu significat?, etc. Cada parlant ha de dir el perquè de la seva tria, el moment i el lloc en què va descobrir la paraula o expressió escollida.
    Després d’haver fet una exposició de les propostes, el professorat n’hauria de triar una o dues, aquelles que consideri més interessants. Aquestes han de ser enregistrades en format.avi i enviades a Somescola Girona. Per a l’enregistrament cadascú ha de dir el seu nom, l’edat i el centre educatiu (per exemple, Jofre, 15 anys, institut de Vilademuls).
    Una selecció d’aquestes aportacions es recollirà en un document audiovisual que es projectarà en l’acte de celebració a Girona del Dia de la Llengua materna, el 21 de febrer de 2014.

Públic al qual s’adreça: tot l’alumnat de primària, secundària, escoles d’adults i UdG.

Termini: el divendres 7 de febrer és la data límit per haver lliurat les aportacions a Somescola Girona ( somescola.girona@gmail.com ).

Somescola Girona
Girona, 9 de desembre de 2013