2 de desembre de 2013

Exposició a Girona: “El català, llengua d’Europa”

Us informem que, del dia 2 de desembre de 2013 al 31 de gener de 2014, es podrà veure a l’Espai Santa Caterina de l’Edifici de la Generalitat a Girona (pl. Pompeu Fabra, 1; entrada pel c. Joan Maragall) l’exposició “El català, llengua d’Europa”, que mostra, a partir de dades objectives, la vitalitat de la llengua catalana en tots els àmbits a Europa i al món, assolida gràcies al conjunt de la societat catalana. L’organitza la Direcció General de Política Lingüística del Departament de Cultura de la Generalitat amb la col·laboració de la Comissió d’Organismes i Serveis per al Foment de la Llengua Catalana de Girona (www.gencat.cat/llengua/coordinacioterritorial).

Creiem que la informació que conté pot ser de l’interès del vostre alumnat i pot donar peu a l’organització d’activitats didàctiques. Per això, us oferim de venir-la a visitar de dilluns a divendres de 10 a 13 i de 17 a 20 h i dissabtes de 17 a 20 h.

Us adjuntem un desplegable en format PDF amb el contingut de l’exposició. Com veieu, és un contingut fàcil de traslladar perquè les dades que es mostren parlen per si mateixes, de manera que creiem que el mateix professor/a del grup pot encarregar-se de guiar la visita. A part de la informació que apareix al desplegable disposada en plafons, a l’exposició també s’hi podrà veure el vídeo El català, llengua per a tothom, de prop de 4 minuts de durada: http://gencat.cat/llengua/peratothom/. La durada total de la visita dependrà de les explicacions amb què s’acompanyi, però calculem que pot anar de mitja hora a una hora.

A la sortida de l’exposició es lliurarà un breu qüestionari relacionat amb el contingut que acabat de veure, que es podrà respondre i introduir en una urna. Els qüestionaris amb totes les respostes correctes participaran en un concurs en el qual se sortejarà un llibre digital.

Finalment, us oferim també la possibilitat d’utilitzar l’espai físic de l’exposició com a marc per realitzar-hi una classe on es tracti aquesta temàtica, una trobada de voluntariat lingüístic, etc. Teniu a disposició els dies i horari esmentats.

Tant per concretar una visita com per anar-hi a fer una classe o altra activitat podeu adreçar-vos a la Direcció General de Política Lingüística a Girona (tel. 972 94 23 97 o a/e rosamaria.alio@gencat.cat). Igualment, si necessiteu més informació per preparar el guiatge de visites o per qualsevol dubte podeu posar-vos en contacte amb nosaltres.

Esperem que aquesta proposta sigui del vostre interès i que entre tots aconseguim donar a conèixer que la nostra és una llengua amb una gran vitalitat, prestigi i capacitat competitiva a Europa i al món.

Cordialment,

Direcció General de Política Lingüística