20 de novembre de 2013

Assemblea de docents de Comarques Gironines, dijous 21 de novembre a les 19.00h a Girona

Després de la vaga i la manifestació del passat 24 d'octubre, i davant la perspectiva de l'aprovació d'uns pressupostos antisocials, que afecten greument, entre d'altres, l'extensió i la qualitat de l'educació pública, es fa més necessari que mai mantenir una lluita i mobilitzacions intenses i sostingudes en defensa de l'educació pública, des de bressol fins a la Universitat.

A l'Assemblea de Docents del passat 29.10 a Barcelona convocada per CCOO, USTEC, UGT i la CGT es van acordar unes propostes per presentar als centres de treball per tal que el professorat les pugui debatre.

A l'Assemblea Groga de Girona de l'11 de novembre es va acordar convocar una ASSEMBLEA DE DOCENTS DE COMARQUES GIRONINES, el proper dijous dia 21 de novembre a les 19:00 a la Casa de Cultura de Girona.
Us animem a fer assemblees als vostres centres per  valorar les diferents propostes sorgides des de Barcelona (a l'adjunt) i per aportar-ne de pròpies.

El mateix dia i a la mateixa hora s'estaran produint assemblees de docents simultàniament a les diferents capitals catalanes; Barcelona, Lleida i Tarragona, amb l'objectiu de posar en comú inquietuds i propostes per a definir un pla de lluita unitari i contundent que, aturi el tràmit de la LOMCE, el desenvolupament de la LEC i els pressupostos de la Generalitat.

Per una escola pública, sense retallades, democràtica, laica, inclusiva, en català i per al poble, ens trobem el #21Novembre a la Casa de Cultura de Girona!

FINS AQUÍ HEM ARRIBAT

Des de l’aparició del Document de Bases de la LEC, al novembre del 2007, hem vist com el desenvolupament de les diferents polítiques educatives ha anat deteriorant l’escola pública, desregularitzant les condicions de treball i inquietant la vida escolar.

El desplegament de diferents decrets de la Llei d’Educació de Catalunya, la desresponsabilització de l’Administració en la gestió dels centres, la falta d’anàlisi dels problemes reals, la falta de pressupostos invertits en l’educació i els indicis de privatització de l’escola pública ha creat desassossec, angoixa i intranquil·litat entre la comunitat educativa.

Els treballadors i treballadores de l’educació hem estat una víctima fàcil de la crisi econòmica, el boc expiatori de les polítiques d’austeritat tant a l’Estat com a Catalunya.

D’aquesta manera, hem vist com s’ha reduït el nostre salari pràcticament en un 30 %, com s’han suprimit suports educatius imprescindibles, com no es cobreixen les substitucions des del primer dia, hem vist com s’han eliminat les hores de l’atenció a la diversitat, com s’ha jugat amb les nostres malalties, com s’ha incrementat els nostre horari lectiu...

No només hem vist conculcats els nostres drets laborals després d’anys de lluita, s’ha atacat a la dignitat de la nostra vida professional i la personal. Ens han faltat al respecte.

Fins ara CCOO, un sindicat amb voluntat negociadora i d’arribar a acords, hem fet el que calia fer. Ens hem assegut a totes les meses de negociació possibles amb propostes reflexionades, debatudes i realistes amb l’objectiu d’aturar les continuades agressions de les diferents administracions. Aquestes propostes en la majoria dels casos no només han estat  rebutjades, sinó que no han estat ni tan sols considerades.

Durant aquest 6 anys CCOO hem mostrat la nostra indignació i descontentament. Hem convocat multitud de manifestacions i concentracions, hem realitzat tancades i múltiples activitats amb tota la comunitat educativa. Hem fet milers de comunicacions i actes informatius. Hem estat presents en totes les assemblees del professorat. Hem acudit als tribunals quan ha calgut en defensa dels drets dels docents i amb la intenció d’aturar les decisions més lesives de l’Administració.

I fins aquí hem arribat

Cal cercar i explorar entre tothom nous camins. Hem d’arribar a propostes reflexionades, debatudes, consensuades i assumibles. Propostes que surtin dels centres de treball i que marquin un nou full de ruta i un nou escenari. Us presentem, doncs, aquestes propostes sorgides de l’assemblea de docents del 29 d’octubre convocada per CCOO, USTEC, UGT i CGT i us demanem que les estudieu i les retorneu debatudes i prioritzades.

Us convidem a ser protagonistes d’aquest canvi d’escenari i escriure el nou full de ruta. Hem de prendre decisions i reprendre la lluita amb un únic objectiu : recuperat tot allò que era nostre de dret i ens han tret; conquestes que van significar anys de lluites i negociacions.

Cridem a la participació:

Jornades de debat a tots els centres: hem de decidir com continuem.

Us esperem a l’assemblea del 21 de novembre a les 19 hores a la Casa de Cultura de Girona, on debatrem i resoldrem les propostes prioritzades arribades des dels centres.

------------------------