24 d’octubre de 2013

La vaga a l’educació a comarques gironines tindrà un seguiment de més del 35%. Incidències en un 80% dels centres educatius.

COMUNICAT DE PREMSA

COMARQUES GIRONINES

LA VAGA A L'EDUCACIÓ A COMARQUES GIRONINES TINDRÀ UN SEGUIMENT DE MÉS DEL 35%. INCIDÈNCIES EN UN 80% DELS CENTRES EDUCATIUS DE COMARQUES GIRONINES.

Des del Sindicat d’Educació de CCOO a Comarques Gironines estem recollint les dades de la incidència de la vaga de l’educació de dijous, 24 d’octubre, i hores d'ara ja podem confirmar que la vaga està tenint un seguiment global de més del 35%. A mesura que anem recollint les dades de l'ensenyament secundari i altres sectors, aquesta xifra probablement anirà augmentant.

Aquesta és la tercera vegada que tots els àmbits de l'educació de totes les comunitats autònomes convoquen una vaga com a acte de protesta als múltiples atacs i retallades que estan patint els serveis educatius públics i és també la segona vaga contra la LOMCE. La gran majoria de centres han plantejat aquest 24 d’octubre com a jornada de lluita amb vaga dels professionals, però que compten amb el suport de les famílies.

Destaquem que FAPAC i FAPAES han fet una crida a les AMPA i les famílies a donar suport a aquesta vaga per tal de mostrar el rebuig de la comunitat educativa a les retallades massives que pateix l'educació pública al nostre país i a aquesta llei contra l'educació que entrarà al congrés dels diputats. El suport a aquesta convocatòria per part de FAPAC i FAPAES ha estat molt clar, explícit i inequívoc.

Aquesta vaga compta amb el suport de tota la comunitat educativa, que ens acompanyarà en la manifestació que sortirà a les 12 h de Plaça Constitució, a Girona i acabarà davant de l’edifici de la Generalitat. Prèviament, a les 11h, hi haurà una assemblea a la mateixa Plaça de la Constitució de Girona.

A través d’una enquesta telefònica als centres hem recollit la intenció de vaga d’aproximadament un 40% de centres de comarques gironines. D’aquests centres hem detectat que seguirà la convocatòria de vaga un 35% aproximadament del personal (docents, personal laboral i PAS). Encara ens falta aconseguir més dades i en especial les que fan referència als centres de secundària.

Més tard es farà un altre comunicat des de la pròpia Federació d’Educació de CCOO de Barcelona on es donaran xifres que faran referència al conjunt de Catalunya. Tot i així podem constatar que el 80% dels centres educatius de comarques gironines tindran incidències en un o altre sentit amb motiu de la convocatòria de vaga.