7 d’octubre de 2013

III jornada “Repensem l’Escola”, dissabte 19 d'octubre

Reserveu-vos el dissabte 19 d'OCTUBRE

Després de l’èxit de les anteriors dues jornades, sota els títols “Reflexió a partir de les experiències de les escoles alternatives” i “La mirada cap a l’infant i l’adolescent”, enguany volem donar continuïtat a aquesta necessitat dels mestres, professors, educadors i famílies  de repensar l’escola, a partir d’experiències de centres públics i privats que innovant, o bé repescant antics models pedagògics, centren el procés educatiu en el nen/a o l’adolescent.

Enguany la jornada ha estat coorganitzada entre la Fundació SERGI i el Moviment de Renovació Pedagògica de Girona.

En aquesta edició volem centrar la reflexió sobre el concepte escola i societat. Entenem que l'escola no educa sola. El temps escolar representa un percentatge petit en la nostra vida i també en la dels nostres infants. Tot i així el pes que subjectivament i social té la trajectòria escolar en els nostres itineraris vitals supera quasi totes les demés influències educatives informals i no formals. Actualment, però, la complexitat i interconnectivitat de la nostra societat fa que l'èxit escolar ja no sigui garantia d'èxit professional, laboral o social. Cal doncs una redefinició d'aquestes relacions?  Pot continuar l'escola treballant sola i al marge del context que l'envolta? com l'incorpora i l'aprofita? I quin ha de ser el paper de la família, i la relació escola-família en aquest marc?

Amb l’objectiu que esdevinguin un espai de trobada i intercanvi entre la comunitat educativa i amb l’interès de il·lusionar els equips docents a tirar endavant els seus objectius innovadors i de vegades trencadors, més enllà de les dificultats o traves burocràtiques, esperem que aquestes terceres Jornades siguin d’allò més interessants i fructíferes.

PROGRAMA:
9 h: Acollida i Acreditacions

9.30 - 11h: Benvinguda i conferència inaugural:

Obertura de les III Jornades Repensem l’Escola
Roser Batllori, mestra i membre del Moviment de Renovació Pedagògica de Girona
Albert Quintana, professor de secundària i membre de la Fundació SER.GI

CONFERÈNCIA INAUGURAL

Escola i Societat
Joan Subirats, doctor en ciències econòmiques i catedràtic de ciències polítiques de la UAB.

11 h. Pausa – Cafè

11.30– 13.30 h: Taules rodones paral·leles

Taula 1. Escola i Entorn

- Institut Vallvera de Salt. Institut Obert al Món i a Salt. Presenta: a confirmar
- Escola Vilamagore de St. Pere de Vilamajor. Un projecte de vivenciació, manipulació i experimentació. Presenta: Ciscu Lombart, mestre d’educació infantil i primària, i cap d’estudis del centre.
- Escola l’Amistat de Figueres. Comunitat d’aprenentatge. Presenta: Montserrat Ymbert
Modera: Margarida Falgàs, membre de MRP

Taula 2. Escola i Família

- Institut de Sils. Avançant per educar junts. Presenta: Montserrat Clapers, professora.
- Escola Fructuós Gelabert de Barcelona. Presenta: a confirmar
- Escola Bressol de Girona. L’escola un espai per crèixer. Presenta: Rosa Ribas, directora de l’escola bressol El Pont.
Modera: Miquel Payró, membre de MRP

Taula 3. Escola i noves interaccions

- Escola El Roure Gros, conèixer, descobrir i aprendre junts a través de la ciència. Presenta: Carme Alemany, mestre i tutora del centre.
- “Mediona cap on anem”. Participació i dinamització comunitària amb les escoles. Presenta: Servand Casas, alcalde de Mediona i tutor de l’Escola La Fassina.
- Escola Dalmau Carles: “Aprenent a programar, aprenem a pensar”. Presenta: Laura Bartrons, tutora del centre.
Modera: Roser Batllori, membre de MRP

13.30 h Paura Dinar

TARDA

15 – 16.30 h. Tallers simultanis:

- Taller d’Educació Amorosa. Dinamitzat per: Marta Graugés.
- La Pedagogia Sistèmica.  Dinamitzat per: Esther Campeny.
- Ioga a l’escola. Una eina pel creixement personal i pel canvi social. Dinamitzat per: Dolors Garcia.
- La Co-creació experiència de l’Escola Castellum. Dinamitzat per: a confirmar.
- Robòtica a Educació Infantil: Bee-bot. Escola Carme Auguet.  Dinamitzen: Pilar de Bolós, directora i Josep Maria Collell, CRP del Gironès.
- PNL a l’escola. Dinamitzat per: Àngels Roura.
- Art, Dansa i Poesia Corporal. Dinamitzat per: Filomena Ribalta
- Eines Didàtiques amb tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement. Dinamitzat per: Josep Tort, equip LIC del Gironès.

16.30 – 17 h.Cloenda

Cloenda  amb Xavier Besalú, doctor en Pedagogia i professor d’Educació Intercultural i Didàctica a la UdG.

Data i horaris:

Dissabte 19 d’octubre, de 9 a 17 h.
Lloc: Institut Vallvera  (Camí de les Guixeres, 2 - Salt)
Preu:
Inscripció jornades: 20 euros.(no inclou dinar ni esmorzar, que anirà a càrreg de cadascú)

INSCRIPCIONS:

Fins el 15 d’octubre, sempre que quedin places. http://www.fundaciosergi.org/2013/10/iii-jornada-repensem-lescola/
La inscripció només queda formalitzada una vegada s’han enviat les dades a través de la web i s’ha fet el pagament. La inscripció sense el pagament corresponent no assegura la reserva de plaça.
Cal fer un ingrés especificant el nom i el cognom , així com el codi FA142, a nom de la Fundació SER.GI, al número de compte: 2100.3701.11.2500001112 de “La Caixa”.

COL·LABOREN:
-          Institut Vallvera
-          CRP
ORGANITZA:
-          MRP (Moviment de Renovació Pedagògica) de Girona
-          Fundació SER.GI

Lloc: Institut Vallvera de Salt

Horaris: De 9 a 18 h.

Inscripcions: del 2 al 11 d'octubre, a través de la web de la Fundació Ser.Gi. http://www.fundaciosergi.org/2013/10/iii-jornada-repensem-lescola/

Preu: 20 euros (no inclou dinar ni esmorzar, que anirà a càrrec de cadascú)

Organitza:

MOVIMENT DE RENOVACIÓ PEDAGÒGIA DE GIRONA