21 d’octubre de 2013

El MUCE dóna suport a la Vaga d'Educació del 24-O: cartell i foto de la roda de premsa

FOTO DE LA RODA DE PREMSA DEL MUCE DE GIRONA DEL 22.10.2013 DONANT SUPORT A LA VAGA DEL 24-O

Professors, estudiants i famílies criden a fer vaga demà contra la llei Wert. Alumnes de Secundària anuncien piquets a les 9 del matí, a les 11 es farà una assemblea a la plaça Constitució i la manifestació sortirà a les 12. Diari de Girona 23.10.2013 (+)

Mestres, professors, estudiants i famílies promouen per demà la primera vaga general d'aquest curs 2013-2014 contra la llei Wert i les retallades pressupostàries en educació, que tindrà una manifestació pel centre de Girona com a acte central. Aquesta acció s'ha convocat per a les 12 del migdia, encara que estudiants de Secundària han anunciat piquets informatius als instituts a partir de les 9 del matí i a les 11 se celebrarà una assemblea a la plaça Constitució.

Portaveus dels diferents col·lectius que integren el Marc Unitari de la Comunitat Educativa a Catalunya (MUCE) van fer, ahir, una crida pública a sumar-se a l'aturada. Aquesta arriba després que el Congrés del diputats hagi aprovat el projecte de Llei orgànica de millora de la qualitat educativa (Lomce) i que el Senat convoqués ahir la seva comissió de comunitats autònomes per tal de valorar l'aplicació de la reforma.

Accions a Blanes i Figueres

El punt de sortida de la manifestació serà la mateixa plaça de la Constitució de Girona a les 12 del migdia, on s'ha previst una assemblea per a una hora abans. A partir d'aquí, els assistents iniciaran un recorregut que els farà passar per davant de la subdelegació del Govern espanyol, la plaça de la Independència i el carrer Santa Clara, creuar el pont de Pedra, la plaça Catalunya i acabar, com és habitual, davant l'edifici de la Generalitat. Això pel que fa a Girona, però també s'han programat accions de protesta a Blanes i a Figueres. A la capital de l'Alt Empordà, la Plataforma SOS Educació ha convocat una assemblea a la plaça de l'Ajuntament a partir de dos quarts de 6 de la tarda.

Representants dels sindicats de docents convocants de la vaga, d'estudiants i de la federació d'associacions de pares Fapac integrats al MUCE van "demanar ajuda, compromís i col·laboració" a la ciutadania per manifestar-se per defensar l'educació pública i rebutjar la Lomce.