15 d’octubre de 2013

CCOO i UGT denuncien la precarietat laboral en Eurest de Girona

CCOO i UGT  denuncien la precarietat laboral en Eurest de Girona

(El menjador escolar també som escola)

Eurest  Colectividades SL és una empresa de càtering escolar que dóna servei a unes   100 escoles, llars, residències de les comarques de Girona, amb més de 222 treballadors i treballadores.
A linici del curs escolar 2013-2014, lempresa ha fet una reducció de les jornades laborals als seu treballadores de manera unilateral i sense cap avis previ als treballadors afectats, ni als delegats  sindicals de CCOO i UGT, components de lactual comitè de empresa, com únic òrgan representatiu dels treballadors i treballadores.
Totes les modificacions de la precarietat laboral a Eurest Girona shan fet amb nocturnitat i traïdoria sense respectar els avisos legals de 15 dies al seus treballadors/es, ni oferir formes voluntàries de fer aquets canvis, que considerem abusius.
Amb aquest fet Eurest demostra que ni tan sols aplica la reforma laboral, que critiquem i ens posicionem en contra, i aplica la seva pròpia reforma laboral tercermundista i esclavista ja que tots els canvis circumstancials (reducció de jornades, canvis de llocs de treball, mobilitats geogràfica..etc), es fan amb telèfon i davui per demà, sense cap respecte als drets fonamentals dels seus treballadors, considerant- los així com si fossin esclaus en horaris, temps i forma de la pròpia empresa.
Preveiem, en el fons daquestes decisions unilaterals, la idea de que Eurest vol acomiadar la gent antiga de la seva plantilla i sinventa aquets canvis circumstancials abusius com un conjunt de mesures de pressió o assetjament laboral (mobbing) per que la gent plegui de la empresa  i marxin  per pròpia voluntat.
Per nosaltres, es clar, que la direcció de lempresa a Girona està fen un ERO encobert, sense cap avís al Departament de Treball de la Generalitat, ni a la Inspecció de Treball, ni cap consens ni informació als representants legals de la plantilla de treballadors/es.
Es per tot això , que des del Comitè dempresa
        Fem una crida  a la solidaritat de totes les AMPAS i Consells Escolars, en defensa no solament dels drets laborals sinó de la qualitat del servei de menjadors dels  infants.
        Que es doni recolzament a la voluntat dels treballadors/es de mantenir un servei de  menjador de qualitat per tots els infants de les comarques gironines i un treball digne a tot el personal d´Eurest, considerant que les mesures preses per  lempresa posen en un greu risc lestabilitat a lempresa i la qualitat del servei.
        Responsabilitzem a la Direcció de lEmpresa de Girona de la mala gestió i la pèrdua de centres.
        Volem informar que davant la poca sensibilitat, nul·la informació i diàleg, el comitè dempresa hem denunciat a la Inspecció de Treball els seus abusos i restem a lespera dels seus informes, les seves resolucions i sancions.
        Els treballadors/res dels menjadors escolars, també Som Escola, i per això donem suport a la comunitat educativa en totes les seves decisions i en especial a la propera vaga del 24 de octubre de 2013 per la qualitat de leducació del seu personal laboral.
        El comitè dempresa participarà a la marxa educativa de la vaga, per reclamar els seus drets laborals en contra de la precarietat laboral dEurest colectividades sl

Per a més informació:
Sofia Geli, telèfon: 676 142 189. Secretària del Comitè d’empresa pel sindicat UGT
Yasser Saadoune, telèfon: 659 577 513. President del Comitè d’Empresa pel sindicat CCOO.

EL MENJADOR ESCOLAR TAMBÉ SOM ESCOLA!!!!!