24 de setembre de 2013

La Comissió Somescola.cat de Girona us convida a l'acte a l'escola Mare de Déu del Mont de Girona, dijous 26 de setembre, a la 1 del migdia

La comissió SOMESCOLA.CAT de Girona,  de la qual la Federació d'Ensenyament CCOO de Catalunya forma part, en la seva reunió del dijous 19 de setembre va decidir donar suport a la comunitat educativa de les Illes Balears i Pitiüses davant la injusta política lingüística del govern Bauzá.

Per fer palesa la nostra solidaritat amb el professorat de les Illes convidem la comunitat educativa a celebrar el Dia Europeu de les Llengües (26 de setembre) en els propis centres, amb el lema de SOMESCOLA “Per un país de tots, l’escola en català” i difonent la situació que viu la nostra llengua a les Illes.

SOMESCOLA.CAT – Girona farà un acte a l’escola Mare de Déu del Mont - el centre educatiu més proper al carrer Mallorca de Girona - el dijous 26 de setembre, a la 1 del migdia.

L’acte consistirà en

. llegir el comunicat de Somescola.cat
. escoltar i cantar “La balanguera”, l’himne de les Illes
. llegir uns poemes de Bartomeu Rosselló-Pòrcel del qual enguany celebrem el centenari del seu naixement i
. convidar tothom a assistir a l’acte que es durà a terme conjuntament a Barcelona el dia 1 d’octubre a l’Espai Mallorca, a les 7 de la tarda.

Comissió Somescola.cat Girona

Girona, 24 de setembre de 2013

NOTÍCIA A TV GIRONA

CLICA LA FOTO PER ANAR AL VÍDEO (+)

FOTOS DE L'ACTE

LA BALANGUERA MARIA DEL MAR BONET

'La Balanguera' és una cançó popular mallorquina que el poeta Joan Alcover recollí entre els anys 1902 i 1903 i transformà en un poema, i que, musicat pel compositor Amadeu Vives, es va convertir en l'himne del poble mallorquí. El novembre de 1996 el Consell de Mallorca declarà 'La Balanguera' himne oficial de Mallorca.