5 de setembre de 2013

Comunicat: CCOO Educació Girona constata que els curs ha començat sense tot el professorat als centres

EL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT NO CONTRACTA AL PROFESSORAT SUBSTITUT NECESSARI ALS CENTRES EDUCATIUS PÚBLICS DE GIRONA EN L’INICI DEL NOU CURS

El Departament d'Ensenyament, en els actes de nomenaments telemàtics que van tenir lloc els dies 29 i 30 d’agost no va nomenar el professorat necessari per substituir a les persones que es jubilen a data 1 de setembre, tot i sabent que aquestes jubilacions es produirien, des de fa tres mesos.

De la mateixa manera, va deixar sense cobertura les llicències sindicals dels representants dels treballadors i treballadores de l’educació ja que  la Consellera Irene Rigau, va decidir que el nomenament dels seus substituts i substitutes, no es resoldrà fins el dia 9 o 10 de setembre, depenent de la previsió de cada servei territorial.

Aquestes nomenaments, tot i que són vacants, seran coberts per jornades del 86% i finalitzaran el dia 30 de juny amb la corresponent reducció de sou.

D'aquesta manera, Rigau estalvia diners i recursos provocant malestar en els centres ja que aquesta setmana és fonamental per organitzar i preparar el nou curs escolar que comença el dia 12 de setembre.

El Govern de la Generalitat , va acordar reduir unilateralment la jornada complementària i les retribucions corresponents del personal substitut, empitjorant les condicions laborals del professorat català. Aquesta retallada de jornada i sou només les aplica el Govern de la Generalitat de Catalunya provocant desconcert i caos en els centres i precarització en la contractació del professorat.

El Sindicat d’Educació de CCOO a les Comarques Gironines continuarà denunciant aquesta situació de precarietat , de pèrdua de recursos i de condicions laborals a l’ensenyament públic català.

La Federació d'Educació de CCOO de Catalunya ja es va posicionar el mes de juliol en contra de les noves retallades d'estiu del Departament d'Ensenyament de la Generalitat, que afecten sobretot a l'atenció a la diversitat i a l’atenció de l’alumnat més vulnerable i confirmem la mateixa situació a Comarques Gironines:

·       Reducció de pressupost i de plantilla en les Unitats d’Escolarització Compartida (UEC), que atenen alumnat amb conductes disruptives, trets d’inadaptació social i risc de marginació. La despesa per alumne cau fins a un 7,3% per a aquells que requereixen més atenció.
·       Reducció de pressupost i d’hores d’atenció de vetlladores. Aquest personal té la funció d’ajudar l'alumne amb necessitats educatives especials en els seus desplaçaments amb el seu mitjà de mobilitat (cadira de rodes, caminadors, bastons...) i en aspectes de la seva autonomia personal (higiene, alimentació...). CCOO calcula la reducció en un 10%. La situació de les treballadores és molt precària i es precaritza encara més.

SOBRE L’INFORME DEL SÍNDIC DE GREUGES DE CATALUNYA I L’ESTUDI FET PEL SINDICAT D’EDUCACIÓ DE CCOO A GIRONA EL MARÇ PASSAT

En referència a l’Informe presentat pel Síndic de Greuges de Catalunya a principis del mes d’agost sobre la malnutrició d’una part dels infants del nostre país, el Sindicat d’Educació de CCOO a les Comarques Gironines pensem que està molt pròxim a la realitat i reafirma un estudi preliminar elaborat pel nostre sindicat durant el mes de març d’enguany basat en informacions dels centres educatius i de Creu Roja, on constatàvem el risc d’exclusió social per a  aproximadament un 25% dels alumnes menors dels centres educatius.

L'informe sobre la Malnutrició Infantil a Catalunya del Síndic de Greuges constata que uns 50.000 nens a Catalunya tenen privacions alimentàries. Ha provocat reaccions polítiques diverses i fins i tot el rebuig del conseller de Salut de la Generalitat, Boi Ruiz, que va assegurar recentment que "els nens de Catalunya no passen gana". Ribó va recordar que el seu informe es basa en dades oficials de l'Institut d'Estadística de Catalunya, de la pròpia conselleria de Salut i de les entitats socials, "que estan en la trinxera" i que viuen aquesta problemàtica diàriament.

Ens afegim, des del nostre sindicat, a la demanda del Síndic de respecte institucional a la seva tasca.

BEQUES

El Sindicat d’Educació de CCOO a les Comaques Gironines critiquem el decret de beques d'aquest pròxim curs aprovat pel Ministeri d'Educació, pel qual augmenten els requisits acadèmics, vulnera el dret a l'educació, a més de referir-se a que el Consell d'Estat menciona que la dotació serà de 200 milions menys que fa un any. Considerem que el decret trenca amb la igualtat d'oportunitats.

BARRACONS

Lamentem que encara una part important d’alumnes de les comarques gironines cursin tots els estudis de primària en barracons i sense perspectiva de tenir un edifici definitiu. Girona continua siguent una de les demarcacions amb més nombre d’aquestes construccions. Durant els dos darrers anys la Generalitat ha deixat d'invertir per a manteniment de construcció i escoles. Això ha provocat que una part important d’alumnes de les comarques gironines cursin tota la primària en barracons, una situació que no és l'òptima per al confort ni dels infants ni de professors. CCOO apostem per demanar el màxim d’inversió que permetin els pressupostos en ensenyament per anar reparant els dèficits que tenen algunes escoles i per substituir barracons per col·legis d'obra.

MANIFESTACIÓ A PERPINYÀ DEL 10 DE SETEMBRE

Les organitzacion sindicals CGT, FO, FSU (sindicat d'ensenyament) de França convoquen una mani el dimarrt 10 de setembre, a les 11 del matí a Perpinyà,  amb el lema : UNIS POUR LE PROGRES SOCIAL ET CONTRE L'AUSTÉRITÉ!

Volem manifestar el nostre suport a aquesta mobilització i confirmem també la nostra presència.

------------

Denuncien retards en nomenar substituts als centres escolars.CCOO critica el greuge per a escoles i instituts que aquests empleats s'incorporin al mateix temps que els alumnes. Diari de Girona 03.09.2013 (+)